Etiketter

, , , , , , ,

IMG_0063

Jag skrev en liten text om detta på Instagram i förrgår. Då hade jag som uppgift i 40-dagarsprogrammet att övervaka mina tankar under hela dagen och skriva ner mina upptäckter i alla situationer.
Det var en otroligt nyttig övning som jag nu planerar att fortsätta med. Jag plockade fram ett nytt anteckningsblock igår som jag tänker fylla med mina övervakade tankar varje dag.
Faktiskt har det varit ganska svårt, för när jag försvinner in i vad jag kallar ”dagdrömmeri” så vet jag ofta inte alls vad jag tänker på. Det kan låta konstigt, men det är som att jag går in i en dimma. Jag har stått och kliat mig i huvudet många gånger när jag upptäckt att jag faktiskt inte alls har koll på vad som rör sig i mitt huvud. Har dock inte övervakat mig själv på detta vis tidigare så nu har jag gjort det till ett spännande projekt – att ta reda på vad mitt ego egentligen har för fuffens för sig.
En sak som jag dock märker är att jag dömer hela tiden. Jag tror ofta att jag blivit bättre på att inte göra det, och det är förvisso sant, men likväl gör jag det (samtidigt ska jag erkänna att jag är ganska bra på att se det vackra i andra också). När jag medvetandegör vad det är jag dömer så försöker jag titta lite extra på vad det är jag triggas av. För naturligtvis finns det ju i mig också. Det är ju trots allt jag som skapar det som händer utanför mig.

Ska inte skriva så mycket mer om detta nu. Ville bara berätta hur intressant jag tycker att det här är. Det är som att jag nu lär känna mig själv på riktigt. Jag har inte riktigt ”haft tid” att göra det innan. Jag har hela tiden varit på väg någon annanstans.

