Etiketter

, , , ,

Jag mötte en hare i morse. Först var jag osäker om det hade varit ett möte för den stack liksom iväg lite för snabbt. Men för att låta mig vara helt säker så kom hare nummer två snart därefter. Den kom sakta gående framför mig på trottoaren. Jag saktade ner, vi tittade på varandra en stund, sedan kom en pappa med sin son och fick även denna hare att springa iväg.
Solöga skriver:

Släpp taget och ge dig hän i glädje. Ta det avgörande steget nu. Min gåva till dig är att visa företagsamhet.

Jag tolkar (för egen del) inte detta som att det rör en större händelse, utan att det lika gärna kan röra de senaste dagarnas ACIM-lektioner som rör tankar, sjukdom och helande.
Åtminstone är det den tanken som faller på plats i mitt inre, utan att gå djupare in i ämnet.

Det är fint här idag. Solen skiner, men det är kallt. Trots att vi bara var borta en vecka har jag svårt att vänja mig vid att bylta på mig en massa varma kläder, speciellt sedan det ju var varmt även här i ett par dagar sedan hemkomst.
Vid 6 på morgonen satt jag på balkongen i bara yogakläderna utan att frysa. Det funkar inte riktigt här. När jag lämnade W på skolan var det bara 12 grader ute.
Jag borde bo på varmare breddgrader. Så är det bara. Det känns i kroppen varje gång jag fryser här hemma. En dröm är förstås att det ska bli verklighet någon gång efter pensionsåldern (om nu vår generation får gå i pension). En liten lägenhet vid havet. Troligtvis på någon av Kanarieöarna. Mer exotiskt än så behöver det inte vara. Det är inte speciellt orealistiskt heller.
Det är vad jag drömmer om just nu.

Vad drömmer du om?

