Etiketter

, , , , ,

Jag är på plats hemma igen. Kroppsligt, men inte riktigt mentalt. ;-)
Vi hade en toppenvecka och kommer att åka tillbaka till Playa del Cura igen så fort vi får möjlighet. Det blir lite splittrat mellan detta och Varberg för mig nu. Var plats olika på sitt vis. Varberg är ändå Varberg, men utlandssemester är något speciellt det med.
Vi får se hur det blir nästa år. I slutändan handlar det förstås om pengar. I år ska vi dock till Varberg som vanligt. Känns gott att ha även det att se fram emot.

Ni som följer på Instagram har redan sett bilder, men lägger ut några av dem här med:

IMG_3026

Gissa om jag blev glad över utsikten från balkongen. :-)

IMG_3032

W hade sitt livs tid i poolen varje dag.

IMG_3034

Grymma Mojitos gjorde de i baren…

IMG_3076

… och Strawberry Daiquiri’s.

IMG_3066

Jag var uppe i mörkret och gjorde min yoga varje morgon,
med havets brus i bakgrunden. Detta saknar jag nästan mest.

IMG_3080

Namaste

IMG_3118

Ibland var vi i Amadores…

IMG_3125

… eller i Puerto Rico.

IMG_3144

Fler av mina budskap i naturen.

Bilder kan förstås inte helt ge rättvisa åt helheten på plats.
Vi promenerade mycket. Badade mycket. Hade siesta i en skön soffa i skuggan mitt på dagen. Åt mycket gott (både med ost och gluten i). Drack mycket gott. Det kan man göra i värmen. Åtminstone kan jag göra det utan att må dåligt eller rubba balansen. Undrar, på tal om det, vad det är med sol och värme som gör att det går att äta uppåt väggarna galet utan större bekymmer. Jag märker det under sommarmånaderna hemma också. Någon sa att det är den stora dosen av d-vitamin. En annan att det bara är solen och värmen (helt enkelt) som gör att man mår bättre över hela taget. Jag har själv inget svar, men förundras över att det är så.

Och nu hemma igen är det dags att vänja sig vid Sverigevädret igen. Vi har dock haft några underbara dagar, vilket jag är tacksam för. Idag småregnar det ute, men jag är rätt nöjd för då kan jag vara inomhus med gott samvete och bara vila.

Ha en skön dag allihop!

