Etiketter

, , , , , ,

Det här varit två ganska tunga veckor nu, med trötthet och konstigt mående.
W började få allergiska symtom för ca tre veckor sedan. Väldigt tidigt med tanke på att han verkat reagera på gräs precis som jag, alltså i mitten av maj. Kort därefter fick även jag symtom. Ont i öronen, svullen hals och trötthet (symtom jag brukar få om jag inte tar min allergimedicin i tid). Tänkte att jag kanske börjat reagera på annat också och att det var lika bra att börja med allergimedicinen (nässpray med kortison och ögondroppar). Ganska snart fick jag ont i ögonen och huvudvärk och kände mig ännu mera trött, fast att jag samtidigt var orolig i kroppen (en vanlig kortinsonreaktion).
Jag fick ju en allergisk reaktion mot en ny kortisonspray jag fick förra året. Kanske att jag börjat reagera på min vanliga också. Jag slutade och gick över till nässköljning morgon och kväll. Började även dricka nässelté och ha nässelpulver i mina smoothies, vilket tydligen ska dämpa pollenallergi.
Symtomen har fortsatt ändå. Huvudvärken kommer och går, det känns som att hjärnan inte får plats. Jag känner mig orolig hela tiden, det gör ont i öronen och jag mår lite illa till och från. Och så tröttheten då.
Känner inte igen mig alls. Jag som varit lugn och harmonisk i flera månader. Nu är det som att någon dragit undan mattan och vips är jag tillbaka i ångest och nervositet igen.
Kan det vara MSM jag reagerar på?
Det gick ju så fint i början med de låga doserna. Mådde toppen. Har det kanske satt igång en rejäl utrensning nu när jag doserar fullt, så att kroppen reagerar på det lössläppta flödet av gifter (vem vet hur mycket gammalt skräp som finns lagrat i den här kroppen med tanke på vad jag stoppat i mig genom åren)?
Till viss del påminner mina symtom om när jag fått en ”koffeinöverdos”. Då kan det ibland kännas som att jag är på väg att få en stroke, inklusive illamåendet och oron.
Kan man reagera likadant på MSM? Eller har jag fått mitt med koffein i? ;-)
Jag har i vilket fall aldrig hört talas om att någon fått sådana här reaktioner. Jag har faktiskt bara hört positivt. Det brukar ju mest vara i början som magen eventuellt reagerar. Vet att det kan pigga upp om man tar det sent, men jag tar min dos tidigt på morgonen och märker inte direkt av att jag blir pigg.
Eller… är det bara själen som börjar bli trött på att vara fast i den begränsande kroppen? ;-) Den kanske gruffar runt där inne och trycker på. Det känns ju nästan som att någon där inne besvärat försöker att trycka sig ut (ur för trånga kläder).
Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Det är lite otäckt i vilket fall. Jag försöker att inte fokusera alltför mycket på det, men det är svårt när det är där mest hela tiden. Det har t ex blivit svårt att meditera för jag tappar fokus hela tiden pga oron i kroppen.
Nu när vi åker bort tar jag en paus från MSM. Blir det bättre under den veckan så vet jag att det är boven i dramat. Då kanske jag ska hålla mig till ett par kryddmått istället för en tesked.

Känner du igen dig så får du gärna skriva och berätta. :-)

