Etiketter

, , , , ,

… och sedan händer allt på en gång.
Ja nu blev det lite sådär igen. Först var det workshopen. Sedan alla resor vi ska göra snart och ivern kring detta. Och idag kom ännu en grej, som inträffar mellan vår årsdag och Varberg. I juni anordnas det en instruktörsutbildning i medicinsk yoga för oss som är utbildade kundaliniyogalärare mfl. Även detta blir i vår gamla lokal här i stan.
Tomas Sandehorn (Yogaland/Kundaliniyoga Akademin i Stockholm) håller i kursen.
Jag har ju funderat länge på om jag ska gå en kurs i medicinsk yoga och så dyker det här upp. Denna kurs kostar dessutom bara en bråkdel jämfört med utbildningen på MediYoga Institutet och är bara två heldagar.
Var precis på väg att anmäla mig till en kundaliniyogakurs (i höst) hos en av mina gamla lärare. Hade sett fram emot det, fast nu känns detta mer angeläget. Jag har egentligen inte råd… men… det är väl så att vissa saker tar man sig råd till. Speciellt när det dyker upp på detta vis. Den chansen kan jag väl ändå inte låta rinna ut i sanden? :-)

Hade lite bråttom när jag skrev allt här ovanför förut. Hann inte få med att jag under morgonpromenaden igår mötte en gråsparv. När jag skriver mötte så betyder det alltid att det är en fågel som stannat till och som jag haft ett ”möte” med. Solöga skriver:

Du befinner dig nu vid ett avgörande vägval i ditt liv. Det är viktigt
att följa ditt hjärtas väg. Min gåva till dig är att hitta rätt.

tegelsten

Precis efter att jag letat upp betydelsen fick jag svaret på vad jag ska göra i höst. Det kom rätt som en tegelsten i huvudet. Det är nu inget jag inte redan visste eftersom det trots allt är ett aktivt val. Dock har jag känt osäkerhet kring det samt att jag hela tiden har jag fått till mig att ”i augusti kommer jag att veta vad jag ska göra”. Jag trodde med andra ord att svaret skulle dyka upp då med.
Och likadant var det nu med kursen i medicinsk yoga. Plopp! En inbjudan direkt på förstasidan på Facebook.
Fast nu får det gärna lugna ner sig ett litet tag. Det får inte bli för mycket här i min lilla harmoniska bubbla. *skratt* Även om det är roliga saker så blir det för mycket snurr i skallen.
Nu undrar du förstås vad det är jag ska göra i höst? Jag kan säga som så att det inte är något speciellt spännande alls, men jag vill ändå vänta ett tag med att berätta eftersom det är en liten bit kvar om man säger så.

Bilden hittade jag på Google.
