Etiketter

, ,

Jag gör sällan listor och lägger ut på bloggen, men så hade Nina en så fin lista (som hon i sin tur hittat på annat håll). Kunder inte låta bli.

De här platserna är heliga för mig:
Min yogamatta.
Naturen. Jag har inga direkta skogar i min närhet, men njuter bara det finns träd att krama.
Kyrkorummet. Jag är inte där så ofta, men väl där känner jag ett sådant lugn. Det är en harmonisk plats att vara på.
Havet. Om det inte är meditation att sitta på en klippa och lyssna till havets brus så vet jag inte.

Den här stunden i min vardag är helig:
Min morgonsadhana. Dagen flyter inte på som den ska utan den.
Stunden efteråt när jag gör dagens ACIM-lektion (som för övrigt sträcker sig över hela dagen, så då kan man väl säga att hela dagen är helig. ;-)
Alla meditationer jag gör under dagen. Och även när jag ger healing.

Mitt viktigaste andlighets-krimskrams!
Min mala.
Mitt silversmycke med texten ”In the Divine Circle of Light I will Remain”, som är en påminnelse om att alltid vara i min ”cirkel”. Det är en tjej från ACIM-kursen som designat smycket.

IMG_25378929E976-E512-482F-BD47-1465DF8126AB

En andlig veckorutin jag försöker upprätthålla:
Samma sak som jag gör dagligen. Alltså min sadhana, mina meditationer, mindfulness och healing.

Jag älskar när…
Jag märker att meditationen ger resultat.
Jag är helt närvarande i min cirkel, vilket betyder att vara hos Gud.
Folk omkring mig är lyckliga.

Min minst heliga stund:
När jag gormar på mina killar för fulla muggar. Ja, när jag blir arg och tappar kontrollen helt enkelt. Då känner jag mig usel efteråt.
När jag inte alltid lever som jag lär. Numera brukar jag dock se det som mänskligt. Även Jesus hade väl sina dagar. ;-)

Det här kunde jag vallfärda till:
Santiago de Compostela och göra pilgrimsvandringen. Det är en dröm som någon dag ska gå i uppfyllelse. Skulle vilja göra den med både man och son. Åtminstone en av dem. Eller kanske ensam. Vem vet. Tänkte dock ta någon typ av färdmedel till startplatsen.

Ord eller tystnad?
Tystnad. Definitivt. Jag är svältfödd på tystnad och längtar efter att åka på retreat där man inte får prata på en vecka. Eller mer.

Musik eller konst?
Både och. Dock lyssnar jag väldigt sällan på musik annat än i sociala sammanhang (gillar ju att ha det tyst omkring mig).
Jag gillar vacker konst, men är inget konstfreak som ränner på utställningar osv. Jag gillar sådant som är vackert helt enkelt.

Musiktips?
Nej. Jag minns ju inte ens vad jag gillar när någon väl frågar.

Ensam eller i grupp?
Ensam. Har alltid varit ensamvarg.

När jag ser upp mot stjärnhimlen en kall vinternatt…
Det är så vackert, men det är sällan jag är ute och kollar himlen den tiden på året. Däremot gör jag det sommartid. Lyser fullmånen därtill kan jag stå länge länge och titta och suga i mig Lunas energier.

Och som avslut vill jag berätta att jag är full av iver. Nu är det bara några dagar kvar tills vi åker till Playa Del Cura. Det ska bli så himla skönt att komma bort en vecka!
Någon vecka efter hemkomst firar jag och N 10-årsdag och 5 år som gifta. Det blir inget sensationellt eller påkostat. En hotellnatt nära hemmet, god mat & hotellfrukost och skogspromenad & god lunch i slottsmiljö dagen efter. En och en halv dags egentid.
Några veckor efter det blir det Varberg. Det är alltid något att se fram emot. :-)

 

