Etiketter

, , , ,

IMG_2839

Idag vill jag bara ge ett boktips. Jag lånade boken på biblioteket igår och skrev om den på Instagram, men vill tipsa även här. Sitta stilla som en groda är en underbar mindfulnessbok för barn. Jag skulle i och för sig vilja säga att den passar även för vuxna och för dem som är helt nya på området. Den beskriver väldigt bra vad det handlar om.
Det finns även tillhörande ljudspår med övningar.
N lyssnade på ett av dem med W igår innan läggdags. W blev väldigt avslappnad och somnade snabbt. Nu vet jag att han var trött också, men han berättade i morse att han tyckt om att lyssna och ser fram emot när vi två ska göra det ikväll. Jag blir så glad att vi funnit ännu en bra sak att göra tillsammans. Det här dessutom något jag anser vara viktigt och ju tidigare man får med det som en naturligt del av livet desto bättre.
Jag blev så glad i boken att jag nu beställt hem den också.

