Etiketter

, , , ,

Jag har tänkt mycket det senaste (jag tänker en hel del ja…). Att jag är så neutral numera. Vare sig deppig eller uppåt väggarna lycklig. Jag. Bara. Är. Oavsett vad som händer.
Jag är van att pendla upp och ner som en berg- och dalbana. Tvära kast i humöret. Kanske inte så extremt de senaste åren, men dock.
Ibland stirrar mig blind på ”blissandet” på vissa håll. Är det så där lycklig man ska vara när man hittat hem? Och så sitter jag här och… bara är. Ja, det är väl så det ska vara tänker jag (var sak har sin tid och plats) och sedan läser jag detta hos Christina Grossi på Fb idag:

När du tar dig tid för dig själv varje dag genom tystnad, bön, meditation, träning, yoga eller annan egentid så kommer inte känslor att påverka dig på samma sätt, du blir närvarande. Du blir inte himlastormande glad och du blir inte djupt deprimerad.
När tankar blir neutrala för oss så är de bara, oavsett vad som händer […]

Jamen ja! Exakt så! Det visste jag ju redan (förstås), men bland behövs att någon sätter ord på saker & ting. Att man ser det framför sig i text, eller att någon säger ”den där” meningen.
Mina dagliga långa meditationer och mindfulnessövningar börjar ge resultat. Det är bara att tacka och ta emot. Lika viktig är insikten att det krävs att ha det som daglig rutin.
Jag går inte under om jag hoppar över meditationen en dag men, jag märker av det. Jag står på en stadigare grund om jag börjar dagen med att meditera, och om jag gör det några gånger till om sinnet börjar bli splittrat under dagen.
Jag litar till min intuition (nästan) till hundra procent idag. I vissa lägen, om det gäller något stort, kan jag bli osäker men i övrigt räcker det att jag stillar mig och går in i min cirkel så vet jag. Det är jag tacksam för idag! ❤

 

