Etiketter

, , , , , , , ,

Det är mycket som trängs där uppe i knoppen och som vill ut i text. Samtidigt är det så mycket att jag inte vet om något alls av det vettiga kommer att komma ut. Troligen får jag lämna det djupare till en annan dag.

Först och främst vill jag berätta att matsmältningsenzymer är en helt fantastisk uppfinning. Varför har jag inte köpt det tidigare?! För nog har jag spanat på nätet under flera års tid. Gissningsvis har det varit priset. De är dyra. Å andra sidan, hjälper kapslarna så är det väl investerade pengar.
Jag började först igår så egentligen är det väl för tidigt att yttra sig. Ändå kunde jag inte låta bli att glädjas i morse när jag såg att min mage var nästan platt för första gången på flera månader. Det gjorde inte ont i magen. Det gjorde inte ont i tarmarna. Magen var inte svullen. Inga gaser. Ingen tyngdkänsla. Halleluja!
Ni som varit med om det vet vilken underbar känsla det är när magen plötsligt känns ”lätt” efter en lång period av svullnad, tyngdkänsla och smärta.
Nu tror jag förstås inte att detta är universallösningen på mina magproblem, men fortsätter det så här så kommer enzymerna att bli mina bästa vänner framöver.
Kanske betyder det även att jag i framtiden kommer att kunna äta en del av det jag inte kan äta just nu. Kanske. Men först måste magen få vila från sådant som gör mer skada än nytta.
MSM-pulvret står i skåpet och får vänta på sin tur. Har bestämt mig för att ta första dosen på söndag. Småsmuttar på silvret så länge.

IMG_2703

Och ja, jag var tvungen att ta en fånig bild för nu börjar det nästan bli lite komiskt (det skrev jag nog sist med). Femte gången gillt – Alkemisten. Gud har en snillrik plan för mig. En plan som egentligen inte alls är speciellt snillrik. Den bara är… Så trots att jag blev full i skratt när det bekanta kortet låg där igen så känner jag mig mer bekväm med det för varje gång jag drar det.
Vad det vill säga, förutom all symbolik och betydelse bakom, är förstås att jag inte behöver korten längre. Innerst inne vet jag vet vad jag ska göra. Jag vet vart jag ska vända mig om jag söker svar. Det behövs inga kort. Inga böcker. Inga gurus. Svaren finns i mig. Precis som dina svar finns i dig. Halleluja för det med. Och tack!

Som jag misstänkte får de djupare tankarna klottras ned en annan dag.
Var sak har sin plats.

