Etiketter

, , , , , , , , ,

Det finns en sak som rubbar balansen helt nu och det är min mage. Jag vet att jag har mig själv att skylla som smugglat in lite ost här och lite socker där (det börjar bli tjatigt med mitt slarv, eller hur?!). I helgen åt jag en pizza. Efter det fick jag sannerligen så jag teg! Det gjorde nästan hål i magen (så känns det i alla fall). Magen och tarmarna har krånglat på alla möjliga vis i veckan. Jag tror i ärlighetens namn att ALLT gluten för evigt måste bannlysas ur min kost. Förr kunde jag äta ibland, utan symtom. Så är det inte längre. Så är det definitivt inte längre.
Jag har även fått problem med luftrören. Massa slem och en envis rethosta som vägrar släppa taget. Nu har jag fått en fin whiskyröst till på köpet. Kan knappt prata. Har försökt få i mig en del honung, vilket enbart resulterat i mer ont i magen. Såklart!

Jag har förstås blundat för hur illa det är. Har velat fortsätta som vanligt och ryckt på axlarna åt alla varningstecken. Så… inte har jag blivit så ordentlig med kosten som jag försökt intala mig här i bloggen i vilket fall. Nu står jag snarare här med svansen mellan benen och viskar lite skamset att jag vill ju bara vara och fungera som alla andra (när det kommer till mat & dryck). Men det är jag inte! Det gör jag inte! Jag kan inte gå på café och beställa en paj eller en god fralla. Jag kan inte äta en bakelse full med socker och grädde. Jag kan inte dricka i stor smarrig cappuccino. Och inte en pizza heller (som sagt). Jag har försökt att fortsätta göra det. För att inte irritera andra som har lågt blodsocker och är trötta på att vi letat ”godkänd” mat på olika caféer och restauranger i två timmar. För att slippa kommentarer som att du behöver väl inte hålla på med sånt där hälsotrams varje dag, ät nu du som är så smal. (Och så har jag tänkt att de där personerna kanske inte inser att jag delvis är smal för att jag inte tål allt det där. Det enda som jag kan gå upp i vikt av är förresten öl, och det kan jag inte heller dricka längre. Eller alkohol överhuvudtaget.)
Ja så nu vågar jag helt enkelt inte äta eller dricka något som sticker ut. Dricker kaffe (med kokosolja) nu dock, men det är enbart ett tappert försök att få igång magen. ;-)
Har beställt hem ett räddningskit bestående av enzymer, kolloidalt silver och MSM-pulver. Det sistnämnda får nog vänta ett tag för jag är lite orolig för alltför kraftiga utrensningssymtom. Enzymer borde jag börjat med för länge sedan och silvret, ja jag vet inte. Jag går på tips nu och mina förhoppningar är förstås att det ska ge någon effekt i alla fall.
Jag hoppas för min egen hälsas skull att jag har tillräckligt med viljestyrka för att allt som intas framöver ska vara fritt från gluten, mejeri och vitt socker. Jefvlar anamma!

Om någon av er använder eller har använt kollodialt silver eller MSM så får ni gärna berätta hur det fungerat för er.
Tack på förhand och trevlig helg!
Namaste ❤

