Etiketter

, , ,

sun-salutation-surya-namaskar

Idag var första gången på länge som jag gjorde mina solhälsningar utan att få ont i axeln. Jag kunde till och med göra dubbelt så många. En sån härlig känsla!
Jag ska försöka få in dem lite mer regelbundet nu för jag är ju som sagt dålig på att träna fysiskt. Solhälsningarna får hjärtat att slå och stärker kroppen. När detta fungerar så räcker det för mig. Ja förutom mina promenader och lite rehabträning (där jag även trycker in en salig blandning av mag- och ryggövningar, en och annan asana och lite dans). Det är väl egentligen dagsformen som avgör vad det blir. Det viktiga är att det känns lustfyllt.

Jag har annars inte så mycket inspiration till att skriva nu. Jag lyssnar hellre. Läser. Filosoferar.
Upptäcker nytt. Mediterar. Expanderar. Är.

Bild från Googleflödet.
