Etiketter

, , ,

Jag är inte lika trött som jag var i början av veckan. Har haft några riktigt angenäma dagar faktiskt. Utöver yogan och mirakelkursen har jag mediterat mycket, gett mig själv reiki, promenerat och jag och W har börjat skriva tacksamhetsdagbok tillsammans. W verkar uppskatta detta väldigt mycket och plockar ivrigt fram anteckningsboken varje dag när han kommer hem från skolan. Det är nog inte så mycket att vi skriver om tacksamhet utan att vi gör något tillsammans och pratar om saker som är det viktiga. Det här ger oss båda mycket och jag ska försöka komma på fler saker som förenar nytta med nöje framöver.

På min promenad i morse mötte jag ännu ett djur. En koltrast. Den satt där på en gren och lyste liksom intensivare än allt annat. Precis som med rådjuret tittade vi länge på varandra, fast denna gången gjorde jag misstaget att plocka fram mobilen. Ville föreviga koltrasten. Den flög förstås iväg.

koltrast

Solögas ord om koltrasten: ”Du kommer att upptäcka nya sidor hos dig själv. Min gåva till dig är förändring och förnyelse.”
Ganska träffande det med. Å andra sidan finns det säkert något som klingar rätt i alla djurens budskap.
Nu tycker du säkert att det väl inte alls är speciellt konstigt att man möter djur på sin väg. Och nej, det är förstås sant. Men för mig är det inte vanligt att få sådana här intensiva upplevelser där jag får direktkontakt med djuret i fråga. Jag ser fåglar jämt, det börjar ju trots allt bli vår och det är mycket liv och rörelse i de skogsdungar jag går förbi. Men jag ser sällan fåglarna. Alltså verkligen ”ser” dem.
Jag ser många tecken omkring mig nu för att jag är öppen för det och jag tar tacksamt emot dem. Det är för mig både vägledning och bekräftelse på att jag är på rätt väg.
För en stund sedan ”snubblade” jag över en intressant utbildning på nätet när jag sökte efter annat. Det är en sådan typ av kurs jag tittat på i flera år, men inte vågat anmäla mig till. Därtill har jag inte heller hittat någon kursanordnare jag känt mig bekväm med.
Priset var bra och mannen som håller i kursen känner jag till sedan tidigare. Kursen hålls under 6 helger (med start i oktober) i Varberg. Kost och logi ingår i priset. Jag har bokmärkt sidan så att jag kan gå in och läsa mer. Det vore förstås dumt att inte satsa på detta, men jag behöver smälta det lite först. Kanske dyker fler alternativ upp under vår och sommar.
Inspirationen till att göra något nytt och spännande ruskade åtminstone liv i mig här.

Bilden på koltrasten kommer från Googleflödet
