Etiketter

, , ,

I en liten skogsdunge kom ett rådjur springande i morse. Det händer väl ca en gång om året på ungefär samma plats. Jag stannade till. Rådjuret stannade till.
Jag vågade knappt andas. Funderade på om jag skulle ta fram mobilen. Nej denna gång ville jag inte förspilla ögonblicket, där jag stod i stilla förundran för detta vackra djur.
Jag kände mig så fylld av kärlek. Och så läste jag vad Solöga skriver om rådjuret när jag kom hem:

Bejaka kärleken i ditt liv. Min gåva till dig är att få kärleken att växa. Rådjurens visdom är att se med kärlek på världen. För dig gäller det att begagna dig av deras synsätt och att stärka kärleken i ditt liv genom att ge kärlek till dig själv och till andra.

Såklart!
Jag är så tacksam för denna lilla stund. Så tacksam för rådjuret som kom i min väg. Så tacksam för insikt och kärlek. ❤

