Etiketter

, , ,

Jag ska börja med lite tacksamhet. Idag är jag tacksam för att:

– jag får vara hemma och mysa med mitt lilla hjärta
– jag får vila
– jag har ett hem och får mat på bordet varje dag
– jag får till mig allt det jag behöver
– snön lyser så vit och vacker på utsidan
– jag har hittat en massa nya härliga meditationer
– jag har saker att se fram emot under året

Vi mår lite bättre här hemma idag, men W har fortfarande lite feber så han får vara hemma imorgon också.
Förmiddagen har spenderats på samma vis som gårdagen. Insight Timer är en guldgruva med underbara meditationer. Har tre nya favoriter som ger ordentligt med healing och avkoppling. Några andra visar på sådant jag behöver arbeta med, och det är en del. Såklart.
Jag påminns om att jag hela tiden kan välja hur jag ska tänka, tala och handla. Självklarheter, fast inte alltid så självklart i praktiken.
Men… allt börjar med mig. Jag har de redskap jag behöver. De finns i stillheten.
I medvetenhet och närvaro.

