Etiketter

, , , , ,

Axeln har varit smärtfri sedan i onsdags. Kanske är det för att jag undvikit även rehabträningen och bara låtit axeln vila. Kanske är det maten. Kanske mitt fokus på positivt, snarare än negativt. Eller kombinationen av dem alla.
Vad det än är så är alla sådana här dagar ljuvliga dagar.

Denna veckan har jag kommit till kronchakrat. Den kriya jag hade planerat att göra väljer jag bort för att inte utsätta axeln för överansträngning igen. Lägger istället fokus på mycket meditation. I mitt pass gör jag Kirtan kriya.
Märker att jag har svårt att sitta längre stunder. Jag somnar. Borde kanske prova att meditera vid andra tider på dagen för att se om det fungerar bättre. På morgonen är min gräns 11 minuter, annars blir det mycket svajande där jag sitter. Just idag var nog en sån där dag också. Sov inte tillräckligt i natt.

Gjorde mat för nästan hela veckan igår – yogisk gryta. Det är otroligt skönt att få dagar fria till annat än matlagning. Jag ska dock erkänna att jag alltid börjar de första dagarna ganska skeptisk och jublar inte direkt av att äta den. Vet inte om det är att kryddorna inte arbetat sig in ordentligt eller att jag måste vänja mig vid smaken. De första 1-3 måltiderna kämpar jag mig i vilket fall igenom. Sedan vänder det plötsligt och blir nästan det godaste jag ätit. Fram till sista dagen. Då säger jag till mig själv att jag aldrig mer ska äta yogisk gryta igen.
Nu är förstås inte grytan enbart för smaklökarnas glädje. Den rensar fint i kroppen också och det är väl främst därför jag har den på menyn nu.
Hoppas på att få lite matinspiration framöver för nu lyser fantasin med sin frånvaro i köket. Äter samma mat hela tiden. Det blir rätt trist till slut. Längtar efter att snubbla över en uppsjö med härliga snabblagade vegrecept, och det ska vara mat som mättar ordentligt.
Annars finns det ju en massa varianter att göra på min favoritmat för stunden: en blandning av quinoa, bovete, amaranth och hirs blandat med t ex sötpotatis, spenat, feta, tomater, oliver och vinägrett.

Det var egentligen inte det här jag skulle skriva om idag, men tröttheten tog kål på min inspiration. Det blir så lätt en negativ vinkel då. Bättre att vänta till en dag när allt flyter på som det ska.

Hoppas att du har en fin måndag!

