Etiketter

, , , ,

Jag fick ett budskap till mig i morse när jag satt och läste. Ett budskap, eller tecken, som var så talande (och definitivt menat för mina ögon) att jag var tvungen att bestämma mig där och då att det är dags att vända upp och ner på mitt så inrutade liv.
Jag minns inte de exakta orden, men det var något i stil med att när du håller fast vid gamla vanor så skapar du en falsk trygghet som begränsar dig. Fastna inte i rutiner som tvingar denna dag att bli likadan som igår. Välkomna istället allt nytt.
Tack! Rätt i ansiktet, bara sådär.
Med alla förändringar är det naturligtvis dags att slita sig loss även från det dagliga upprepandet. Jag började med en gång. Efter duschen smörjde in mig i helt annan ordning. Tog med W och fikade innan lunchen istället för efter. Letade jobb efter besöket i stan. Skriver här innan jag tar itu med disken… osv… Och damn, vilken befrielse!
Ja det låter förstås jättefånigt för er andra. Oj vad crazy liksom. ;-)
Men faktiskt blir det på något vis spännande att göra på ett nytt sätt. När man, som jag, fastnat i rutiner som ser likadana dag ut och dag in så blir allt väldigt trist till slut. Jag märker att jag ofta går och suckar och tycker att det mesta är jobbigt. När jag funderat över varför så har jag inte funnit något riktigt bra svar. Svaret fick jag idag. Livet blir roligare när det inte är så förbaskat inrutat!
Det kommer att krävas lite tankeverksamhet ett tag för att bryta trenden. De dagliga rutinerna är som sagt väldigt inrutade. Jag gör det mesta på autopilot och fortsätter jag så är jag strax tillbaka i de gamla hjulspåren igen.
Kom igen bara! *kavlar upp ärmarna*

img_2475

Det blev en simpel lunch idag.

Har varit lite yr och illamående i ett par dagar. Igår var magen i uppror hela dagen.
Och varje gång jag satte mig ner för att meditera eller gjorde avkopplingsövningar så dök det upp händelser från tonår- och ungdomsåren. Saker jag trodde att jag var färdig med men som jag uppenbarligen inte bearbetat klart. Jag fick helt enkelt möta allt och förlåta både mig själv och de personer som jag ansåg hade gjort mig illa.
Det är starka energier i omlopp nu så det hela handlar naturligtvis om en utrensning, på alla plan. Idag har jag känt mig lättare, både i kropp och sinne. Hungern har dock uteblivit så det har blivit lätta måltider.

Och så var det med det för nu ska vi åka och handla. Skynda på säger maken som väntar i bilen.
Trevlig helg allihop! ❤

 

