Etiketter

, , ,

Någonstans på vägen dyker alltid svackorna upp. När något är bra kommer prövningen förr eller senare. Har haft två dagar som varit otroligt tuffa. Axeln har värkt så jag nästan mått illa och humöret har varit svajigt. Har kämpat för att inte vira in mig helt i det negativa.
Jag är ändå tacksam för att det är annorlunda nu. Jag är hela tiden medveten. Trots ilska och irritation uppmärksammar jag vad som rör sig i mitt sinne. Jag möter det och låter det få vara där. Gör mina övningar från kursen, som periodvis upplevs som helt overksamma, men jag är på väg. Jag är banne mig på väg. Och för varje gång jag låter bli att i ord eller handling yttra det (negativa) som rör sig i tanken, desto lättare blir det.
Idag har varit en bra dag. Har känt mig lätt i sinnet och axeln har mirakulöst varit helt smärtfri. Det där kommer jag väl att få ångra att jag skrev imorgon (haha), men för stunden jublar jag. Jag vill ju helst att det här ska läka av sig själv, på ett naturligt vis.
Tänker ge kroppen lite hjälp på traven genom att dra ner kraftigt på köttätandet igen. Det har blivit en dålig ovana att äta kött. Eftersom jag utesluter kolhydrater, mejeri och inte äter fisk m.m. så har köttet (och kokosoljan) varit det jag hållit mig mätt på. Min intention har ju egentligen varit att äta mycket vegetariskt också. Någonstans glömdes det dock bort och jag upptäcker att jag äter kött i stort sett varje dag. Inte konstigt att jag blivit stel och fått ont i kroppen. Så kan jag inte ha det. Nu ska jag försöka att på sikt hålla det till att äta kött max 1-2 gånger i veckan.
Jag märker också att när jag går igenom större förändringar så kommer den där äckelkänslan av köttätande över mig allt oftare. Det passar inte in längre. Det gör mig tung i både kropp och sinne. Tyvärr är det jag oftast faller på hungern. Jag är konstant hungrig när jag äter vegkost. Det är därför jag inte klarar av att utesluta köttet helt.
Nåväl, vi får väl se hur det går. Med ett stabilare sinne kanske det blir lättare den här gången.

Hur har du det med kosten?  Mår du bra av det du äter?

