Etiketter

, , , ,

img_2446

Alkemisten/Konsten och 9 stavar/Styrka

Tecknen fortsatte att hagla över mig på flera olika ställen under gårdagen. Kanske för att jag är extra mottaglig för dem nu.
På kvällen kände jag ett behov av att ta fram mina tarotkort igen. Som vanligt mediterar jag en stund med korten, sedan känner jag in när det är dags att sluta blanda och drar korten. Fick ett infall och drog ett kort även från Lilla Arkanan. Brukar sällan göra det annars.
Kort 1 – det blev Alkemisten denna gången med. Naturligtvis! tänkte jag för mig själv. Det är ju en process som fortgår hela livet. Inre förändring och sökandet efter det sanna.
Kort 2 – 9 stavar. Jag tar lite hjälp på traven när jag tolkar och i texten stod det att tidigare dolda krafter vaknar till liv för att användas i ett speciellt syfte. Jag blir tvungen att se sanningen. Nu finns det ingen väg tillbaka. Inga fler ursäkter.
Jag ska lita på min egen potential och den inre vägledning jag får.
Nu är tiden att delta i grupper som hjälper mig att utvecklas
(och det är ju precis det jag gör nu).

Detta är förstås intetsägande för er som läser. Säkert inte av minsta intresse heller. Men för mig är det viktiga tecken, som skrivna för mig. Inte så att det varit dolt för mig innan. Snarare är det en bekräftelse på det jag redan i mig vet.
Jag måste nu släppa taget i vetskapen om att det är universum som styr. Jag (egot) har inte mycket att säga till om här. Ändå måste jag erkänna att en viss otålighet petar mig i sidan. Jag vill ju få mer handfasta råd. Åtminstone vill mitt ”gamla jag” det. Men… jag ska inte falla in i gammalt beteende och stressa på saker. Det är då jag hoppar på en utbildning jag inte är ämnad för, eller blir anställd på en hopplös arbetsplats och ett halvår senare går hemma sjukskriven för utmattning.

Andas, tillit, andas, tillit….

