Etiketter

, , ,

Vaknade med en lätt svidande hals idag, full med slem. I spegeln såg jag att utslagen på vänster kind blommat upp igen. De som precis hade läkt så fint. Så minns jag gårdagen. Glutenfri bakelse full med grädde, mjölk (om än laktosfri) i kaffet och ost på kvällen.
Har haft grädde i kaffet några dagar innan dess också. Ska inte ens dricka kaffe, men har kommit på att jag kan dricka små koppar och då får jag ingen negativ effekt. (Kanske inte med en gång nej, men efter några dagar…) Blandas mejeri med socker blir det dessutom än värre. Huvudet är tungt idag och sinnet inte lika lätt som vanligt.
Ja, då vet jag det i alla fall. Ännu en note to self!

Igår när jag rotade runt lite i bokhyllan hittade jag min gamla konfirmationsbibel (gömd bakom andra böcker). Jag läste den lilla vers som prästen skrivit till mig:

img_2429

Kanske har Han äntligen börjat hålla sitt ord. Eller så är det jag som börjat lyssna. ;-)
Det är därför jag sitter här nu och läser ACIM-kursen tillsammans med en massa fina människor, som också börjat öppna upp för något annat än det vanliga slit-och-slänget.
Men nej, oroa er inte, jag ska inte börja hänge mig åt en massa bibelcitat här. (Det finns förvisso en del matnyttigt där, om man kan se igenom symboliken.)
Jag blev i vilket fall glad av att läsa texten, även om den i ärlighetens namn inte talade speciellt mycket till mig när jag fick den. Den är ju ganska intetsägande vid första anblicken, men nu när jag påbörjat min omtumlande resa talar den till mig desto mer.
Vilken min väg är vet jag förstås inte ännu och det spelar som sagt ingen roll för stunden. Jag vet att svaren kommer när tiden är inne. Tills dess är jag tacksam för de tecken som kommer i min väg och förgyller mina dagar.

 

