Etiketter

, , , ,

Jag skrev något i kursens forum idag som jag känner att jag vill dela med mig av här också.
Temat idag är relationer (ego- eller kärleksrelationer). Här kommer texten:

Jag tror att i familjerelationen prövas man som mest. Åtminstone är det så för mig. Om egot syns någonstans så är det där. Det finns ingen som kan trigga igång mig som min man och vår son. De trampar på alla onda tår samtidigt. ;-)
Samtidigt är det också i vår relation som jag verkligen märker när jag nått framgång. Där jag ser om jag lever i en kärleksrelation, eller om jag är kvar i egorelationen.
Jag märker också att när jag börjar se mig själv som hel så ser jag också vår relation som hel, att vi alla är hela. Mitt inre lugn smittar av sig och konflikterna avtar. Det finns inget behov av drama längre.
Nu är det förvisso lång väg kvar att gå, men jag känner tillit till att det bara blir bättre och bättre med tiden. ❤

Hur är det för dig i dina relationer?

