Etiketter

, , , , , ,

Det är nu vecka fem och halschakrat står på schemat. Kriyan jag valt är Wahe Guru kriya och den känns helt rätt just nu. På så många vis. Att tala sanning. Att vara sanning.
Sat Nam! ❤

Jag har lagt alla vikter åt sidan för att axeln ska få vila. Gör bara mina rehab-övningar med gummibandet samt att jag tränar ben och rygg lite. Det har inte blivit någon bättring alls, men jag försöker att inte fokusera på det för mycket. Det får vara som det är. Bara det att jag faktiskt gör något, och gör en hel massa olika saker, får mig att känna mig lättare i kroppen. Det är roligare att träna när det inte blir ett måste. Hellre 5-10 minuter här och där än att köra slut på sig i timslånga pass och tappa lusten helt.
Maten jag ätit de här veckorna har gjort gott. Jag brukar unna mig något bakverk på helgerna när vi går och fikar, men smågodis och gluten är borta.
Igår var vi lata och åt lunch på Mc Donalds. Hade inte varit där på flera månader. Kände mig smutsig på insidan efteråt. När man rensat ut vill man inte stoppa in smuts igen. Note to self!

Glädjen består. Jag tänkte igår, kan man få vara så här lycklig? Kan JAG få vara så här lycklig?
Vissa dagar känner jag sådan lycksalighet att jag tror att jag ska spricka. Jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Hur jag ska dela med mig av detta.
Tårarna är nära att börja spruta av glädje bara jag ser en vacker film eller läser något som talar till mitt inre.
Faktiskt går det här egentligen inte ens riktigt att beskriva i ord. Ord blir överflödiga.
Långt någonstans där inne pockar Jante på uppmärksamhet, du ska inte…
Du ska inte tro att det här varar!
Jag struntar i Jante!
I kroppen upplever jag lättnad. Frihet från ångest. Jag skulle kunna undervisa i yoga nu, om jag ville. Känner inte den där rädslan längre. Men jag vill inte.
Jag vill bara vara här och nu. Vila i detta. Inget annat känns viktigt. Inget annat är aktuellt. Just nu. Jag ska vara här. I min bubbla. Finna min plats i det nya och omtumlande. Först därefter är det dags att gå till handling.

