Etiketter

, , , ,

Dagens lektion, som bland annat handlat om sjudom, har väckt många tankar. Inte bara hos mig utan hos många av deltagarna.
Mycket är svårt att ta till sig (i praktiken), speciellt när man levt och tänkt på ett helt annat vis i hela sitt liv. Det blir både provocerande och förvirrande. Samtidigt väcker det tillit. Allt är som det ska.
Men så glad jag är över att få vara med i denna grupp, där det finns möjlighet att diskutera med andra. Känner mig inte ensam med alla mina tankar och det som berör mitt hjärta längre. Runt omkring mig har det nämligen blivit väldigt tyst. Vissa dagar känns det som att jag sitter ensam i ett rum och talar med en vägg. Det är förvisso skrämmande för andra med förändring, både positiv som negativ, speciellt om det sker för snabbt.
På samma gång är det ändå stärkande på något vis för då får jag alla möjligheter att söka efter svar i mitt eget inre.

Hoppas att du har en fin lördag! ❤

