Etiketter

, , , ,

img_2400

Vi tittade på Moana igår kväll. Jag älskar ju animerat och den här filmen får en speciell plats i mitt hjärta. Kanske var det det här med att följa sitt hjärta och att så tydligt se tecknen på vad man är ämnad för, och att märka när man går åt fel håll.
En smågrinig dag vändes i vilket fall till en glad sådan och jag fylldes med hopp.

Ja, filmer och andras livsöden inspirerar mycket när man själv söker och försöker tyda sina egna tecken. Vissa dagar är ser jag allt tydligt medan det nästa dag är mer fjärran.
Under året som gått har jag (hittills) fått fyra starka ”tecken”:

– Det första är drömmen om ”Gud” som jag skrev om i onsdags.
– Det andra var orden: ”Min enda plikt är att förbli sann mot mig själv.” (Minns inte längre vid vilket tillfälle de kom till mig, men jag skrev ned dem i min anteckningsbok som jag fyller med hjärtesaker).
– Det tredje var att att ärkeängeln Rafael uppenbarade sig vid ett tillfälle av stark medvetenhet. Det var ingen syn av ängeln i sig, utan mer namnet och att det rörde healing (som ju är Rafaels uppgift).
– Det fjärde var tarotkortet Alkemisten/konsten som jag drog förra veckan och som jag berördes väldigt starkt av.

Det här med healing kommer ständigt tillbaka och det är inget jag tar lätt på. Jag vet bara (ännu) inte hur jag ska gå vidare med det. Känner bara så otroligt stor tacksamhet för att mina ögon öppnas allt mer.

Bilden har jag helt fräckt lånat från Google.
