Etiketter

, ,

Det är veckans avslutande dag och därmed var det även sista dagen på Nabhi kriya. Jag måste erkänna att jag ändrat inställning sedan jag gjorde den senast (det var någon gång under utbildningstiden). Nu har jag utvecklat lite mer hatkärlek till den. Det har känts ganska gott efteråt. Jag har varit mig mer rak i ryggen under veckan. Till min stora glädje har mina höfter slutat knaka också. Det var ett lite störande moment förr. Kanske har mina rehab-övningar gjort mer nytta än jag märkt.
Jag får se hur det blir när jag är klar om veckor fyra veckor, men som det känns nu blir det nog Nabhi kriya som blir min kriya ett tag. Sedan är jag även väldigt sugen på att köra igång med Bound Lotus igen.

Min kettlebell har fått samla damm ett tag. Ofrivilligt dock. Har fått ont i axeln igen (impingementsyndom). Har inte lidit nämnvärt av det på ett antal år, men tror att jag gick ut lite för hårt. Nu har jag bara vågar göra enkla övingar med vikterna till skivstången. Jag ska även försöka göra så mycket jag kan av de rehab-övningar jag gjorde när jag först fick problem med axeln. Håll en tumme eller två! Jag vill verkligen bli smärtfri nu. Det är sååå trist att aldrig kunna träna fysiskt utan att kroppen omedelbart säger stopp.

