Etiketter

, , , , ,

Besök jordens inre och genom rening skall du finna den gömda stenen.

img_2383

Alkemisten/Konsten

Jag drar mina tarotkort med jämna mellanrum. När jag upplever att jag står still och behöver vägledning. Svaren är inte alltid självklara. Det finns mycken gömd symbolik i korten och kräver ibland en del sökande i sitt inre. Just detta kort är ett sådant.
Att vara en alkemist innebär inte att försöka framställa guld och livselixir i bokstavlig mening. Det är att söka inom sig, och där finna något värdefullt. Som texten här ovan säger.
Det är för mig ett viktigt kort, även om det inte gav ett snabbt svar. Snarare säger det mig att det nu inte är tid för ogenomtänkta beslut, eller att fatta beslut över huvud taget. Jag ska bida min tid och ta dagen som den kommer. I sinom tid kommer jag att finna min ”sten” och svaret på min fråga.

