Etiketter

, , , , ,

Helgen bjöd på hotellvistelse. Det var en nyårspresent till mina killar här hemma.
Hotellet ligger bara en kvart bort så det var ingen långväga resa. Det viktiga var att få komma bort ett tag och göra något annat.
Vi har njutit av att bara vara och av varma bad i spapoolerna. Frusna jag har mått gott av att äntligen få tina upp. (Saknar att ha ett badkar hemma, men för att tvättmaskinen skulle få plats så fick badkaret maka på sig.)
Det enda jag har att klaga på är maten. Vi åt den stora lunchbuffén på hotellet på lördagen. Jag gick runt och tittade lite först: panerad kyckling, sallad med matvete, paj, pizza, bröd, pannkakor, pasta och desserter – som enbart baserades på vetemjöl och mjölk. Inget glutenfritt. Inget laktosfritt.
Man hade lätt kunnat låta bli att panera några av kycklingbitarna. Göra omelett som alternativ till pannkakorna. Lika lätt hade det varit att ordna med quionoa eller liknande, som alternativ till matvete och pasta. Eller basera några av desserterna på havre- eller mandelmjölk. Jag frågade om det fanns något glutenfritt och fick svaret att de hade bröd och kladdkaka i frysen. Bröd och kladdkaka? Till lunch? För 225 spänn?!
Jag gjorde som jag brukar och åt ändå. Och nu sitter jag här med rödprickiga kinder, dåligt humör och hjärndimma.
Jag blir bara så besviken, för har hotellen inte kommit längre än så här idag. Det är så många som inte äter gluten eller laktos.
Nästa gång tar jag med mig en egen matlåda för det går inte att köra över sin kropp varje gång inga glutenfria alternativ finns. Det får räcka nu!

Denna vecka har det blivit dags för Nabhi kriya. Jag måste erkänna att jag aldrig varit ett fan av denna kriya. Troligen mest för att både svank och mage är så svaga.
Nu är det bara denna veckan och därför känns det mer ok. Samtidigt vet jag att jag säkert hade behövt göra kriyan en längre period framöver. Det ska inte vara njutbart jämt. ;-)

Nu ska jag dra täcket över mig och hoppas att jag blir mig själv igen snart.

