Etiketter

, , , , ,

Jag fryser ända in i märgen idag. Det är storm ute. Det spöregnar och snöar samtidigt. Flaggstången (som just nu är julgran) svajar oroväckande mycket utanför fönstret. Ventilerna ovanför våra fönster går inte att stänga igen helt utan släpper in blåsten och det sänker även temperaturen inomhus. 18 grader är det här inne nu. (Jag behöver 25 för att inte sitta med axlarna uppe vid öronen.) Ingen bra dag för mig som ju redan fryser mycket i vanliga fall.
Hade egentligen behövt gå till posten idag men det är ett omöjligt projekt som jag ser det. Det är illa nog att jag måste hämta W på skolan sen. Hoppas att han inte blåst bort på rasten. ;-)

Det börjar kännas allt bättre inombords. Yogan flyter på. Jag har kommit igång att läsa mina böcker igen. Jag får flera insikter under dagens gång.
När nu vädret är som det är kan jag åtminstone känna tacksamhet över detta. Det är ett steg framåt på den knaggliga vägen. Smärtfritt kommer det naturligtvis inte att vara, men nu finns viljan och orken att ta uti med saker i alla fall.

Jag brukar göra ett kollage varje år med både bilder och text över mål och önskningar som jag vill att året ska bjuda på. Det har fungerat både bra och dåligt måste jag säga. Bra för att mycket (av det som är meningen att inträffa) faktiskt händer. Dåligt för att det också kan bli en fix idé. Jag finner mig ofta hamna i situationer som blir ett slags ”tvång”. Att jag måste skriva ner allt på det här papperet, för annars kanske det inte går vägen.
I år har jag därför tänkt att strunta i det. Det som är menat att hända kommer ju ändå att hända. Och mål skriver jag redan ner i min yogajournal. Om jag har några. Jag är nog lite dålig på att sätta upp mål. Det brukar lösa sig på något vis ändå och i år får det bli som det blir. Ett mål blir i alla fall att försöka acceptera allt som sker, och att känna tillit till att allt ordnar sig.

