Etiketter

, , , ,

Vi håller oss inomhus idag, jag och W. Ingen vill gå ut i det gråa, blöta och trista. Eller jo, jag ville ju egentligen. För att få lite frisk luft. W ville leka med sitt lego och har gjort det hela dagen. Jag har yogat, vilat och bara varit. Den friska luften kan vi ta imorgon istället.

Ögat har nästan läkt helt nu. Det är några sårskorpor (och ärr) kvar. Gör lite ont i ögat emellanåt, men huvudvärken och det andra är borta.
Tänker fortfarande att det är skrämmande att man kan få en sådan reaktion, bara sådär, när man (som jag) aldrig visat tecken på allergi vare sig mot blekning eller annan hårfärg.

Jag är ju inte mycket för shopping i vanliga fall. Går omkring i kläder som är flera år gamla och kommer mig inte för att köpa nytt. Det är W som får när det behövs. Han växer ju mycket och behöver ny garderob ganska ofta. Igår kväll kom ändå någon slags ”shoppinghysteri” över mig. (Fel ord egentligen, men i brist på annat så…) Någon gång är det väl dags att få ett jobb och då vill jag inte sitta där i en sådan situation igen att jag bara har urtvättade gamla tröjor och inget annat. Jag tänker att jag är värd lite nytt som piggar upp nu när jag känner mig så trött och gråtrist. Har letar efter snygga jeansskjortor länge och hittade ett par stycken på nätet. Fyllde på med några fler koftor med dödskallar och svalor på också. Love it! Nästa vecka, när W börjar skolan igen, ska jag ta mig in till stan och se om jag kan hitta några jeans och tröjor också. (Efter det slipper jag köpa kläder de kommande fem åren. ;-)

Tja, det blev väl inte så spirituellt här idag (vet inte ens om det varit det alls på ett tag) men lite ytlighet får väl också lov att samsas om platsen.

