Etiketter

, , , , ,

Det är många som skriver listor nu och arbetar igenom året som gått. I vanliga fall hade jag också hängt på, men i år finns inte orken. Jag vill bara gå vidare nu och släppa taget om 2016. Nu väntar ett nytt år och nya möjligheter. Förhoppningsvis också fler och roligare upplevelser än vad detta år bjöd på.
Som ni vet har jag ju stressat upp mig kring det här jobbet som jag ska intervjuas för på måndag. Jag plockade fram min tarotlek i morse. Kortet jag drog var Eremiten. Det gav mig svaret jag redan hade inombords. Jag måste inte säga ja till något jag inte är redo för. Däremot kan jag hålla mig öppen för möjligheter som ändå finns. Ge saker en chans. Men känns det sedan inte rätt får jag lov att vara ärlig och säga nej. Och just nu skriker både kropp och själ efter att få dra sig undan, finna mig själv och svaren som råkade försvinna mitt i all oreda. Kanske säger jag något annat på måndag, men en läkning är nödvändig hur jag än vrider på det och hur bra det här jobbet än verkar vara.

Idag ska vi bara vara hemma och mysa tillsammans. God mat och ett gäng filmer. W får vara uppe så länge han vill. Får se om han orkar hela vägen i år. Förra året slocknade han på målsnöret.

img_2285

Vi ses nästa år alla fina människor!
Gott Nytt 2017! ♥

Googlelånad bild.
