Etiketter

, , , ,

Glad Lucia allihop!

Det var en fin morgon. De var så söta alla barnen och sjöng så fint.
Jag fick tårar i ögonen. Tänkte att mamma borde fått vara med och se detta. Men det vet jag i och för sig att hon gjorde. Bara från en annan plats, som är osynlig för min begränsade kroppshydda.

Nu sitter jag här rastlöst och väntar på att banken ska öppna så jag kan åka dit för några ärenden. I bakgrunden har jag på julmusik. Laddade ner en extra låt som borde få vara med – O Helga Natt. Tror att jag undvikit den eftersom jag kopplar den till begravningar. Både min mormors och min morfars. Och snart även mammas. (Ville inte ta någon annan julmusik eftersom jag inte vill ”förstöra” fler låtar.) Kanske får jag hoppa över låten varje gång den dyker upp, men samtidigt är det ett fint minne. Att påminnas om mina nära & kära som alltid kommer att bo i mitt hjärta.

Igår bokade vi en resa. I maj åker vi till Playa del Cura på Gran Canaria. Jag bestämde att vi ska unna oss det efter detta år som varit tungt på så många olika vis.
Funderade på om vi skulle välja något helt annat resmål, men vi gillar Kanarieöarna så varför överge ett vinnande koncept. Det känns skönt att ha något att se fram emot också. Att veta att efter denna tuffa period väntar ljusare tider.

