Etiketter

, , , , ,

Det börjar närma sig och ångesten kryper tätare inpå. Sorgen gör sig allt mer påmind för varje dag som går. Det går snart inte att dölja sig bakom arbete längre.
Tankarna mal fortfarande men jag är mer sams med dem nu.
I fredags gjorde jag minneskort av min ”dödsannons”. Alla som med på begravningen ska få ett. Tänker att det blir lite finare och mer personligt än en trist tidningsannons. Samtidigt var det också skönt att få pyssla en stund. Jag gillar ju att göra sådana saker. Har dock inte gjort något liknande sedan Ws dop och inbjudningarna och tackorten till vårt bröllop.

Imorgon har W lussefirande i skolan. Mitt i sorgen känner jag ändå en stor glädje i detta. Det ska bli så spännande att lyssna till förskolebarnen som övat så länge på alla sånger.
Jag har köpt finlussekatter (i år fanns ingen tid att baka) och goda pepparkakor till fikan efteråt. I år blir julen extra viktig på något vis.

Och nu ska jag iväg och fixa håret. Tänker att jag kan få lov att unna mig lite sådan egentid nu.

