Etiketter

, , ,

Av alla de begravningsbyråer vi kunde välja mellan har vi tydligen råkat välja societetsbegravningsbyrån. Den som är lite finare än de andra. (Det fick jag också bekräftat av prästen idag när vi träffades inför begravningen.)
I praktiken innebär det att notan blir ca 10 000 kr dyrare än om vi valt någon av de ”vanliga”. För samma service. Hur ska man veta sådant?! Och hur skamligt är det inte att utnyttja människor i sorg. I det här dödsboet finns inte mycket pengar, och det lilla som ändå finns ska inte behöva gå enbart till detta.
Jag känner mig helt förtvivlad nu för jag kommer att tvingas avstå från dödsannons och en del annat som borde höra till begravningen. Tack vare att jag inte visste att jag borde tagit prisuppgifter hos flera begravningsbyråer innan jag skrev under här.
Jag ger fingret till fri prissättning i den här branschen! Jefvla skit!

