Etiketter

, , ,

img_2138

Jag läser den här boken nu. En otroligt tänkvärd och vacker bok som talar direkt till mig, i detta nu. Jag hade bara läst en bok av Tommy Hellsten tidigare, Flodhästen i vardagsrummet. Läste den när jag utbildade mig till undersköterska. Minns att jag tyckte om den.
Nu är det fjärde boken jag läser (snart tre på en vecka). Du är mer än du anar är dock den jag känner mest för. De andra upprepade sådant jag redan hört.
Jag tänker på när han skriver att en del inte vilar på riktigt förrän de går i pension/förtidspension. Det är sant. Åtminstone när jag ser på saken ur min egen vinkel. Idag jobbar jag förvisso med det, men det skulle lika gärna ha varit på annat vis. Och vem vet om det vänder igen?!
Han skriver så vackert om åldrande och om det som är viktigt i livet. Det vi inte kan köpa för pengar. Vikten av att göra meningsfulla saker och att ha roligt. Sökandet efter vår själ och att bli vän med denna.
Jag är glad att jag köpte denna bok, för även om jag egentligen skulle sluta läsa en massa böcker nu så ser jag inte detta som en ännu en självhjälpsbok. Det är en bok för själen. En bok att bli glad av.

