Etiketter

, , ,

Hade möte med W och hans lärare i morse. Det har visst varit fler incidenter än den som inträffade förra veckan. Något händer i stort sett varje dag. Det fungerar inte riktigt bra vid fria aktiviteter i skolan. Han (och en av de andra pojkarna i klassen) sitter helt enkelt inte still utan springer ut i korridoren hela tiden och stör de andra som vill spela spel och måla m.m. W glömmer bort vad lärarna just sagt till honom. Just det sistnämnda har vi ofta problem med hemma också. Vi säger till och sekunden efteråt gör han precis tvärtom och skyller på att han glömde vad vi sa. De hade reagerat i skolan med, men säger nu att det verkar som att det han säger är sant. Han glömmer bort för att han har så mycket annat i huvudet och kan inte koncentrera sig.
Det här blir extra jobbigt för mig som inte alls kan känna igen mig. Jag var ju precis tvärtom. Jag var så försiktig och tystlåten att man säkert inte ens märkte att jag var på plats i skolan. Åtminstone inte i klassrummet.
Det kändes ändå bra att vi hade det här mötet. Och det känns bra att W har fått bra lärare som vill samarbeta med både barnen och oss föräldrar för att kunna hitta lösningar.
Hur saker och ting ska lösas vet jag dock inte. Förhoppningsvis är det något han växer ifrån med tiden. Å andra sidan kommer han troligen aldrig att bli en stillasittande person som gillar lugna aktiviteter. Jag tror att jag behöver bli sams med den tanken och försöka hitta vägar att möta honom, trots vår olikhet. N har inte lika svårt att ta till sig detta eftersom han känner igen sig i det mesta. Han vet exakt hur W fungerar och det får mig att känna mig lite utanför för jag kan ju inte förstå, annat än på ett teoretiskt plan.

Jag känner mig lite trött idag så nu ska jag äta lunch och sedan lägga mig på spikmattan i en timme. Det blir inte många knop idag.

