Etiketter

, , ,

Ringer och berättar att W behöver avsluta sin fritidsplats fr o m måndag. Får reda på att han har rätt att behålla platsen en månad till. Det tackar jag naturligtvis ja till. W kommer att bli överlycklig. Övergången blir dessutom mycket lättare i mitten av december för då är det jultider och dags att vara ledig mycket ändå. Det var en lättnad för mig även om jag såg en del positivt i att han skulle slippa vara i skolan så mycket. Jag tror ändå att det blir bäst så här nu, för oss båda.

Nu när jag varit hemma i några veckor och inte gjort speciellt mycket märker jag att rastlösheten så sakta börjar komma över mig. Jag har vilat mycket och inte gjort något direkt ansträngande. Kroppen börjar längta efter mer aktivitet. Jag ska försöka tillfredsställa denna önskan framöver. Sätta igång med rehabträningen igen och åka iväg från hemmet lite mer. Ta mig till skogsområden och promenera osv. Det blir så lätt att jag fastnar hemma annars och speciellt så här års när vädret är ganska trist. Men så länge det inte spöregnar är det ändå ganska skönt att vara utomhus.
Jag borde öva lite på att ta mig förbi min köra-bil-ångest. Då kan jag ta mig till fina områden utan att behöva åka spårvagn och buss i flera timmar. Har inte kört den nya bilen en enda gång och får ångest bara jag tänker på det. Förstår verkligen inte vad som hände för jag älskade att köra bil när jag hade bil själv. Nu går det liksom inte. Kanske för att det inte är ”min” bil. Är rädd att jag ska köra in i något osv. (Det gör jag förstås inte.)
Har tänkt länge att jag ska ta små korta turer när det är lugnt i trafiken, men så vi fick den nya bilen med en massa finesser jag inte är van vid. Ja, jag känner mig som en gammal tant som är rädd och inte förstår sig på nya saker. Får väl se vad jag tar mig till. Det här är i alla fall en sak som står på listan ”saker att komma över”. Men en sak i sänder. Allt har sin plats i flödet och det får inte gå för fort fram vare sig med saker att ta tag i eller med träning. Bakslagen kommer förr än man anar.

