Etiketter

, , , ,

Jag känner mig lite piggare och mer vaken idag. Inte lika mycket hjärndimma.
Startade en ny kriya igår – Awakening to Your Ten Bodies. (Det har blivit lite tjatigt att hela tiden välja Kriya for Elevation, även om jag tycker om den.) Jag tror inte att jag gjort den sedan jag gick utbildningen. Den känns rätt nu och att efteråt använda ”mitt” mantra. Det ger mig kontakt och jag får ofta de svar jag behöver. Just därför undrar jag varför jag inte använder det oftare. Det var, tillsammans med Nam, en gåva från min lärare som jag borde vårda mer ömt. Det hör samman med den jag är och det jag ska göra.

img_2095Ur boken Våga vara operfekt av Brené Brown

Och på tal om att veta vad man ska göra. Ibland tror jag att jag vet. Eller innerst inne gör jag såklart det, men de senaste veckorna har det varit väldigt rörigt i mitt inre. Kanske för att jag så gärna blandar ihop livsuppgift och det som är meningsfullt med det jag ska ha som löneförvärv. Det är få förunnat att kunna leva på det man brinner för. Ändå har jag svårt att sära på det eftersom ett yrke som bara ska dra in pengar också drar ner energin för att orka ägna sig åt sin livsuppgift.
Å andra sidan vet jag ju inte ens om min lott i livet skulle kunna bringa mat på bordet för jag har inte ens vågar mig på att prova. Jag har så många steg att gå för att ens våga tänka tanken fullt ut. Det ligger bara och pyr i mitt inre, ibland på ett angenämt vis men ganska ofta på ett vis som väcker obehagskänslor. Ja, precis som står att läsa i utdraget ur Brené Browns bok här ovan. Med tiden har det där behaget blivit allt större. Och det kommer att fortsätta att öka i styrka så länge jag inte gör något åt saken.
Någonstans går jag väl och hoppas att det där bananskalet ska dyka upp. Eller att jag ska vinna pengar (trots att jag aldrig spelar) så att jag bland annat kan investera i fler yogakurser. Jag vill utbilda mig även inom medicinsk yoga.
Behöver jobba med min scenskräck också. Det är mitt absolut största hinder nu.
På något vis tror jag ändå att om jag håller den kurs jag gör nu så kommer jag att nå dit jag ska i sinom tid. Då kommer jag också att veta vad det är jag ska göra.

