Etiketter

, , ,

Har haft en mysig eftermiddag med W och hans gudmor. Vi har fikat, lunchat och lekt ute i kylan.
Det är så skönt med otvunget sällskap. Bara vara och njuta av nuet.

I förmiddags följde W med mig till skolan för att lämna in några papper till en av mina lärare. Lyckades tajma det så att jag träffade tre av mina lärare. Bland annat en av dem jag mailat angående mina problem. Det kändes jobbigt på något vis, även om hon är den lärare jag känner mig tryggast med. Hennes frågande blick. Mitt lite undvikande svar när hon frågade om allt är bra.
På vägen ut mötte jag även studievägledaren, som jag meddelat att jag eventuellt hoppar av snart. Fastnade i ett samtal ring detta. Tror inte ens att hon förstod hur jobbigt det här är för mig. Menade på att det är lite jobbigt för alla emellanåt och sedan blir det lugnt igen. ”Ja, kanske om man är nitton och inte haft några stressrelaterade bekymmer tidigare i livet”, tänkte jag men orkade inte säga något.
Jag var helt slut efter dessa möten och samtal. Bara att hamna i den där diskussionen som inte ens leder någon vart. Jag har ju redan bestämt mig. Det finns inte någon energi kvar att ens försöka nu. Märker det när jag sitter här med den förbaskade uppgiften där jag ska bedöma tre personporträtt. Jag fick lägga ifrån mig arbetet vid fyra tillfällen igår. Lyckades senare få ihop lite text till två av dem, men saknar fortfarande ca 1000 tecken (och den sista bedömningen). Ändå finns inget mer att tillägga. Det går inte. Jag orkar inte. Jag orkar verkligen inte! Mitt maskineri har stängt av.

