Etiketter

, , ,

Tidigt i morse drömde jag att jag blev sams med personen jag hamnade i konflikt med på min förra arbetsplats. Nu är det väl förvisso inte så många här som känner till det eftersom jag tror att jag bara skrev om det i min ”anonyma” blogg.
I vilket fall blev det ett förlåtande. Det var en fin dröm. Jag vaknade upp och kände mig lättad, som att jag tappat ytterligare en sten i mitt bagage.
Att förlåta är bra. Inte för att jag tycker att det var ok att han behandlade mig som han gjorde, men just det måste jag inte heller acceptera. Det går att förlåta ändå.

img_2049Kontraster

Jag är så tacksam för att jag fått de här lediga dagarna för mig själv. För alla härliga morgonpromenader. Det har gjort så gott och det är mycket som lättat (som en del av er märkt). Jag har börjat må lite bättre. På ett visst plan. På ett annat inte. Det märker jag när jag börjar tänka på den uppgift jag har kvar att göra. Igår var jag ju så himla nöjd när jag klarade webbtestet. Jag fick även tag på de två tidigare elever jag skulle göra telefonenkät med. Äntligen! Men med de tre personporträtten jag ska bedöma känner jag bara hur ångesten och paniken växer. Eller när jag tänker på att jag ska tillbaka till skolan nästa vecka. Visserligen bara en dag, men benen vek sig nästan under mig när jag var på väg nerför trappan förut och tanken dök upp. En veckas vila är på inget vis tillräckligt för mig.

Solen skiner ute och det lockar till ännu en promenad. Det får bli det istället för ångest.

