Etiketter

, , , , , , ,

Det pendlar väldigt mycket upp och ner nu. Jag försöker att göra en sak i taget, men det kommer hela tiden nya saker. Idag dök det upp en till uppgift vi ska göra med snar deadline. En webbtenta. Format mindre förvisso, men hur många uppgiften kan man klämma in på så få veckor undrar jag?
Intervjun igår var otroligt intressant och inspirerande. Personen jag intervjuade var dock så intensiv att jag var helt slutkörd efteråt. Faktiskt fortfarande idag. Hade räknat med att intervjun det skulle ta max en timma. Det tog över tre timmar.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag upplever det som att jag aldrig hinner i kapp. Det är hela tiden något som måste göras. Lämna på skolan, göra intervjuer, grupparbeten, seminarium (och någon som ska kritisera ens arbete), ringa samtal (underbart när man har telefonfobi), föreläsningar, städning (som det blir sådär med nu förstås), disk, hämtning på skolan, föräldraskap (i svår ålder) överlag, bråk, någon som ropar och vill något hela tiden, störd sömn var och varannan natt och oron över vad jag ska ta mig till på det. Jag glömmer saker och ord, speciellt när jag blir arg och upprörd. Då tappar jag ibland nästan talet helt. Det låser sig liksom och gör mig ännu argare.
Jag tror att det varit så här ända sedan jag gick in i väggen sist. Svårt att säga exakt när, men det är ett antal år sedan och det trissades upp när jag blev mamma. Efter det blir minsta lilla för mycket.
Har funderat på om jag ska vända mig till vårdcentralen och bli remitterad till psykolog. Men vad ska de göra? Jag är ju för sjutton själv grundutbildad inom psykologi och därtill hobbypsykolog (skratt). Ska jag där få lära mig mindfulness eller gå på yoga? (Numera håller tydligen psykologerna i detta.) Göra avslappningsövningar? Ja, hade jag varit helt grön på området så hade det förstås varit intressant. Nu har jag ju trots allt redskapen.
Jag har tyvärr inte så stort förtroende för vården heller.
Mest av allt tror jag att jag hade behövt avlastas från alla måsten. Slippa prestera så förbannat mycket! Jag skulle behöva mycket mer egentid. Släppa taget om allt som är oviktigt. Vara ledig. På riktigt! En längre tid.

Idag värker ryggen så jag blir tokig. För varje dag blir jag allt mer spänd. Det är värst en bit ovanför midjan. Jag försöker avlasta området så mycket det går, men det är svårt. Det går inte riktigt att njuta av min kriya på morgonen. Kanske borde jag byta.
Byta och förändra. Inte bara kriyan.

 

