Etiketter

, , , , ,

Jag kan inte minnas att jag hade växtvärk över huvud taget när jag var liten. N säger likadant. W däremot har fått extrem sådan. När perioderna kommer, och de är ganska långa, så vaknar han på natten 2-3 gånger i veckan och har jätteont (aldrig på helgen dock, av någon anledning). Det hjälper inte att massera eller ge reiki. Försökte med magnesiumspray ett tag. Det funkade inte heller. Alvedon är det enda som hjälper. Tycker inte om att ge det så ofta, men vad göra?!
Så mycket smärta han får utstå skulle man kunna tror att han är huvudet längre än sina klasskompisar. Det är han inte. Han har alltid varit lång för sin ålder, men nu tillhör han inte de längsta längre.
Önskar bara att detta ska gå över snart. Mest för hans skull. Så klart! Men när sömnen blir konstant avbruten blir man till slut knäpp i huvudet. Ingenting fungerar som det ska.
I natt sov jag dåligt från början (ältade den där Kommunuppgiften). Vid 3 började W röja runt p g a smärta. Somnade igen någon gång efter 4. Det var förstås omöjligt att ta sig upp när klockan skulle ringa vid 05:30. Jag ställde fram den en timma. Var lika trött då.
Missade (eller rättare sagt gjorde valet att göra det) två föreläsningar med med mina favoritlärare, men det kan inte hjälpas. Jag hade inte klarat av att sitta still i en föreläsningssal i tre timmar. Däremot får jag lov att masa mig till skolan i eftermiddag eftersom vi har en föreläsning som rör kommande uppgift.

Jag ber inte om mycket, men det skulle vara fint om jag kunde få sova i natt.
Det skulle inte heller vara så dumt om den här onda cirkeln kunde brytas snart.

