Etiketter

, , , , , , ,

img_2007

Det är inte mycket som kan hjälpa mig med energipåfyllning så mycket som träd kan. Bara att få gå och titta på dem. Ibland krama om ett träd. Och nu med alla goda lukter från multnande löv. Helst vill jag ju vara i en skog, men i brist på sådan får jag oftast hålla till godo med träddungar och en och annan miniskog. Det är vad som finns där jag bor.
Därför sparar jag dessa bilder, som kan verka obetydliga för någon annan, för att titta på när jag känner mig låg. Det kan ta mig tillbaka till minnet av den där friska promenaden när jag tog bilden.

Jag har fått ännu en fin förmiddag för mig själv. Kände mig dock inte lika ”pigg” i morse som jag gjorde i förrgår. Nej, idag fick jag kämpa för att komma upp.
Energin har lyst med sin frånvaro, trots ett långt yogapass i långsamt tempo.
Solen lyser utanför och det får mig ändå att le inombords. Så länge som jag stannar kvar där. I nuet. När jag tänker några dagar framåt kommer tröttheten över mig igen. Då vill bara gråta. Så jag kämpar för att stanna kvar. Här och nu. Det är inte måndag än. Först kommer en lördag och en söndag. Två lediga dagar. Vila, fika, god mat, yoga, en tur till Botaniska och mer vila. Några tråkiga måsten också, men mest rofyllda saker.

