Etiketter

, , ,

Jag kunde naturligtvis inte låta bli artikeln igår. Längtan efter att få en helt ledig fredag (och helg) var för stor.
Blev sittande i flera timmar. Fastnade med ingressen och en del av första stycket i evigheter. Jag såg nästan i kors till slut. Fick till det någorlunda och tänkte att det här får banne mig duga! och skickade in det till min lärare.
När jag äntligen kom i säng hade jag knappt somnat innan jag vaknade igen och började älta hur jag skulle kunnat skriva. Eller vaken var jag inte egentligen. Jag låg i någon slags dvala och artikeln och en massa text rullade framför ögonen. Jag vred och vände på mig och försökte somna om igen, och så låg jag sedan hela natten och växlade mellan artikeln och diverse bildnyheter. Vaknade med en fruktansvärd huvudvärk vid 05:30 när klockan ringde. Kämpade mig ur sängen och in i duschen. Både den och den efterföljande yogan gjorde gott, men jag har varit väck i skallen hela dagen.

Vi hade föreläsning om sociala medier i förmiddags. På eftermiddagen skulle vi arbeta med främst Twitter och Inoreader och jag hörde knappt ens vad läraren sa när han gav oss små uppgifter att göra. Blev sittande stirrandes rakt ut. Som tur var kollade han inte exakt vad vi sysslade med. Helt ärligt så har jag aldrig någonsin tidigare blivit så trött av studierna på en utbildning. Allt det här mentala arbetet. Att behöva tänka så mycket. Prestera så mycket text. Skriva på helt nya sätt. Skriva med helt andra vinklar. Bara det att ha en vinkel. Tänka på nya sätt. Herregud, jag klarar ju knappt ens av att tänka längre. Det känns som att något brunnit upp där uppe i knoppen.
Tre lediga dagar (hoppas jag, om jag inte blir underkänd på uppgiften en gång till) sedan är det en full vecka igen. Jag vågar inte ens titta på schemat en gång till för det är heavy stuff som börjar dyka upp nu. Personresearch, grävande och spårning av folk m.m.

skriet

Jag har inte gett upp än, men blir jag inte av med den här tröttheten kommer jag inte att få mycket gjort framöver. Jag börjar till och med längta efter tentor och att skriva papers. Det trodde jag inte att jag någonsin skulle säga, men då får man åtminstone paus mellan varven. Intensiva dagar före tenta, sedan vila. Här är det tuta & kör hela tiden. Med bara enstaka dagars vila, om man har tur.
Jag börjar lite i smyg att tänka ut en plan B. För vad jag ska göra om allt faller ihop som ett korthus här. (”Allt” ska väl då föreställa mig.)

– Ska jag gå tillbaka till bibliotekarieutbildningen? (Böna och be, för jag tog ju inget studieuppehåll när jag hoppade av.)
-Ska jag hamna i jobbsökarsituationen igen? (Nej, det är inget alternativ som jag ser det.)
– Hoppa från en bro? (Nej, jag tycker att broar är otäcka så det vill jag inte heller.)
– Sälja mina egentillverkade armband och änglar? (Så jag har råd att köpa ett paket nudlar i veckan?)
– Bli exotisk dansare? (Nä, det blir för kallt.)

Jag får nog fundera en vända till och se om kreativiteten kan skapa något intressantare än så. ;-)

Bilden har jag googlat fram.
