Etiketter

, , ,

Jag såg liksom fram emot en ledig dag imorgon. Ledig, som i helt ledig. Inte som i du ska inte tro att du ska få slappa för nu måste du skriva om ingressen och början av brödtexten i artikeln, samt en av faktarutorna.
Nu är de sköna seminarierna där alla blir godkända över. Hälften av gruppen fick göra om någon del i sina artiklar. Jag fick göra om mest. Det krångligaste. Har så svårt för att skriva ingresser.
Det är väl ingenting kanske någon tycker, men när man är helt energilös och inte har någon tankeverksamhet kvar blir det ett nog så stort projekt.

Det är så många tankar som rör sig i mitt huvud nu. Och en massa ilska, fast för stunden är jag för trött för att vara arg. Jag undrar till exempel varför det inte kan få vara lite lätt någon gång. Allt måste väl inte hela tiden vara en utmaning (jag avskyr ju som sagt själva ordet utmaning). Jag är egentligen emot hela systemet med att kritisera andras arbeten och att själv bli kritiserad. Idag blev jag totalsågad. Jag fick massa beröm också, men kritiken sved. Den tog över allt det andra. Det som var bra. För jo, det svider när man slitit häcken av sig och så får man höra att det man skrivit bara är förvirrande. Här är sådant vår vardag och än så länge är det bara början.
Jag skulle aldrig klara av att ha ett yrke där jag ställs inför detta varje dag. Med en nyhetschef som står och skäller och ber mig att skriva om och skriva om och skriva om. (Att skriva under extrem tidspress.)
Idag var det förvisso ingen som skällde, men det var jobbigt ändå.

Så. Jag gillar alltså inte att få kritik. Jag gillar inte utmaningar. Jag är inte det minsta stresstålig. Jag behöver mycket fritid. Jag tycker inte om att ha fasta tider varje dag. Jag vill arbeta hemifrån (minst tre dagar i veckan). Jag vill styra mitt arbete själv och helst arbeta ensam också.
Jag hör av mig den dagen jag lyckas hitta ett yrke som stämmer in i på de kriterierna. Och som ger en lön som går att leva på också. Jag gissar att det är på sin plats att klappa sig själv på axeln och säga lycka till!

Och förresten skiter jag i att jag måste skriva om min artikel. Jag hade bestämt att jag skulle vara ledig i morgon och då ska jag var det!

