Etiketter

, , ,

Jag hade önskat att jag fick pusta ut nu. Koppla av och koppla bort.
Har suttit vid datorn från nio i morse fram till halv åtta ikväll, med paus endast för lunch, middag och en tur till leksaksaffären för att köpa födelsedagspresent (W ska på kalas imorgon).
Databasuppgiften/artikeln är inskickad och journalistintervjun transkriberad och dokumenterad (fy för sjutton vilket trist arbete!). Jag har nästintill sittsår och är helt slut.
Lite paus får jag förstås nu, kvällens sista timmar, och imorgon då vi är barnfria och ska ut och äta samt gå på Kents avskedsturné. Men… på söndag är det dags för arbete igen. Skriftliga kommentarer till den jag ska ”opponera” på inför seminariet på tisdag morgon (tillhörande databasuppgiften) samt läsa igenom alla andras artiklar och ha kommentarer redo. Grupparbete på måndag (därav ingen paus imorgon) och sammanställa våra journalistintervjuer.
Efter det då? Nä, ingen paus då heller. Då kommer nästa seminarium (tillhörande journalistintervjuerna). Och nästa workshop. Och nästa föreläsning.
Och nästa uppgift – personporträtt i ”vårt kvarter”.
Som sagt – vad sjutton har jag gett mig in på?! *skratt*

