Etiketter

, ,

För en gång skull var det riktigt trevligt att gå på Bokmässan. Det var premiär (för branschfolk) idag och rätt kaotiskt under förmiddagen, men när vi kom strax efter lunch var det ganska lugnt. Alltså inte alltför trångt och stökigt. (Note to self – gå alltid dit på torsdagar framöver!)

img_1836

Jag passade på att förena nytta med nöje och fick till en intervju och några foton inför kommande arbetsuppgift i skolan. Nu så här i efterhand inser jag dock att jag skulle behövt intervjua minst en person till. Materialet blev lite skralt. Antingen får jag gå dit igen i helgen (har ju en biljett till) eller så får jag intervjua någon i en bokhandel. Det går troligen bra det med. Sedan återstår det roligaste (not), att koppla det till statistik. Jag är inte överförtjust i statistik om vi säger så. Bara jag ser en massa siffror börjar det snurra i huvudet på mig. Ännu ett bevis för hur god journalist jag skulle bli. Jag finner bara fler och fler bevis för att författarkategorin är en mer lämplig kategori att placera sig själv i. Jag gillar ju dessutom att ha tid på mig. Det har man inte som journalist.

Imorgon är det fredag igen och jag hoppas på att få lite tid till avkoppling i helgen, mitt i allt stök med familjekalas och ovan nämnda arbetsuppgifter.
Jag skulle bli glad om det är hyfsat väder på söndag. Överst på min önskelista står i så fall ett besök i Botaniska trädgården. Nu är bästa årstiden för trädskåderi.

