Etiketter

, , ,

Just nu önskar jag mig några dagars ledighet. Utan att behöva tänka på någonting. Utan en massa måsten. Och med en hög trevliga böcker.
Det har varit en väldigt intensiv period (många föreläsningar) och den kommer att pågå fram till jul.
Idag hände ändå något positivt. Jag fick tag på en journalist att intervjua nästa vecka. Ett stort orosmoln försvann alltså ur mina tankar. Kan inte beskriva hur skönt det känns att ha detta klart innan det är dags för endagsredaktionen och databasövningarna som står på schemat nästa vecka.

Det är förresten inte bara ledighet och bra böcker som lockar. Jag skulle vilja få in mer yoga i mitt liv. Gå någon kurs eller några workshops för att få nya perspektiv. Schemat tillåter inte mycket sådant för stunden, men jag hoppas att tillfälle ges framöver. Det var länge sedan jag yogade utanför hemmet nu.

