Etiketter

, , , , ,

Nu har bättre dagar sett sitt ljus. Det jag trodde skulle bli väldigt krångligt (spela in film 2) visade sig vara jätteskoj. Tidskrävande med all redigering förvisso, men jag är nöjd med min lilla film. Det var trots allt första gången. Nu har jag fått verktyg för att spela in skojiga filmer hemma framöver.
Måste än en gång uttrycka min tacksamhet över att slippa skriva en massa akademiska papers etc. Nu får vi vara ute och röra oss i verkligheten ganska mycket. Testa saker och lära känna varandra. Det är helt annorlunda mot vad jag är van vid. Idag har jag t ex fått använda wordpress på ett nytt sätt. Vi använder den plattformen till vår egen nyhetstidning bland annat. Lite mer avancerat upplägg än här på bloggen förstås, men kul att använda något jag känner till.
Kommer, på tal om det, att öppna ett sidoprojekt snart –  en ny blogg – där jag tänker skriva mer specifikt om utbildningen. Vill inte att utbildningen ska ta över på den här bloggen. Tänker också att det kan vara bra att följa sig själv genom hela utbildningen och se hur man utvecklas under terminernas gång. Återkommer med länk framöver.

