Etiketter

, , , ,

Idag diskuterade vi våra första videointervjuer i tredjedelsklass. Fick alltså lära känna några fler från klassen. Blir förvånad, alla är så trevliga. Det låter säkert underligt att uttrycka sig så, men för mig är det något nytt. Minnet från förra utbildningen är fortfarande färskt. Där folk inte hälsade på varandra. Sura människor som verkade se sig som förmer än andra. Jag blir nästan förbannad när jag tänker på det nu.
Här kommer vi att få en fin sammanhållning, det är jag säker på. (Kanske inte alla, men det kan man inte heller begära.) Att trivas med sina klasskamrater är viktigt med tanke på alla moment vi ska genomföra. Vi pratade en del om det idag. Det är rätt många av oss som är obekväma med att stå framför kameran och att tala inför folk. Jag var inte heller ensam om att ha haft en jobbig morgon i måndags. Det känns väldigt skönt att få prata om sådant. Märker att jag släpper en del av mitt tunga nervositetslass.

Vid besöket i biblioteket efter lunch får jag bekräftat att vi knappast lär behöva söka ihjäl oss efter vetenskapliga artiklar under utbildningen. Det blir möjligen en del under fjärde terminen (vi skriver vår uppsats redan då). En sådan lättnad! Jag har ju som sagt otroligt svårt för de där torra kompakta engelska artiklarna.
Till allas glädje (not) blir vi även fotade för ett slags skolfoto, för att vi i klassen ska få lättare att lära känna varandra. En jättebra idé för då kan man sitta hemma i lugn och ro och lära sig namn. Något sådant gjorde de inte heller på förra utbildningen. Det var väl ett tiotal som la upp sitt foto och en presentation på läroplattformen, resten ville tydligen förbli anonyma.
Ja, jag kan bara säga att jag känner mig jättenöjd just nu! Så glad att det här kanske äntligen blir rätt.

Det har inte blivit så mycket skrivande om yoga här nu, men yogan är med var dag. För stunden blir det en stunds uppvärmning, följt av Sat kriya 3-5 min och en andningsmeditation 7-11 min. Det är vad jag hinner med. Orkar inte gå upp ännu tidigare än jag gör för att hinna med en hel kriya. Känner också att detta räcker och gör gott.
Måste med det berätta att jag är otroligt tacksam över att jag numera slipper gå upp vid 03:50. 05:45 är tidigt nog, men lagom för att jag ska känna mig hyfsat utvilad när klockan ringer.

