Etiketter

, , , ,

annedalsseminariet
Jag vet inte om det var tillåtet att gå in i byggnaden idag, men jag smet in ändå. Det var ju trots allt öppet. Trappa för trappa, upp till fjärde våningen där vi ska vara på måndag.
Det har alltid varit viktigt för mig att kolla upp vart jag ska vara inför skolstarter, anställningsintervjuer och liknande. Att slippa springa runt och leta (och bli stressad över det) ger mig en känsla av trygghet på något vis. (Jag vill ju helst kunna komma så nära på insläpp i salen som möjligt. Det värsta jag vet är att sitta utanför i en halvtimma och känna hur ångesten bara stiger. Speciellt om man inte hittat någon att samtala med.)
Jag kände med en gång att jag kommer att trivas där. Men de bästa är nästan fruktträdgården/parken utanför skolan. Så underbar miljö! Jag hoppas att jag får många möjligheter att sitta där ute och plugga.

Strax efter att jag hoppat på spårvagnen hoppade en välkänd person på – Karin Mattisson, från bland annat Uppdrag Granskning. Vi fick ögonkontakt och det var som att möta någon jag känner. Det var nära på att jag började prata med henne. Sedan kom jag på mig själv att nej, så där kan jag ju inte göra. Eller jo, tids nog måste jag börja vara så fräck om jag ska få till några intervjuer. Men idag nöjde jag mig med att titta lite i smyg, under de få hållplatser jag skulle åka med vagnen. Hon är snyggare i verkligheten. Var solbränd och såg trevlig ut. Jag misstänker att vi kommer att mötas igen under utbildningstiden. En hel del av det tunga journalistgardet besöker ju skolan titt som tätt på föreläsningar, radioinspelningar etc.
Det kändes bra i alla fall, som en slags bekräftelse på vart jag är på väg nu.

